2009. december 1., kedd

Sétáltam délelőtt a Broadway-en nyugat fele és vissza. Férfi és nő különbségén elmélkedtem, az anyagiságtól való függetlenség és függés természetén. Női érzékiség és kötődés. Férfi szellemiség és szabadság. Önfeláldozás és önmegsemmisítés. A férfi szellemiség és reformációs folyamat kapcsolata: disztingválódás és szelf-integráció. Női szellemiség és anyagi-ság (anya-anyag, mater-materia, mother-matter). Az ókori hit: "a nőnek nincsen lelke" ill. a "férfiú a nő feje" (lásd DF). Nő: az élet fenntartása, a férfi: fejlődése. A fejlődés szabadsága a lelki egyensúly biztosítéka. Férfi identitás és anya-komplexus. Megállapítom: a férfi identitás a tudatosságban (disztingváció), a női az érzékiségben (identifikáció) teljesedik ki. Mindkettő a valóság-ösztön kapcsolat megvalósulását jelenti. Ma 8 hete jöttem.

Vettem egy kenyeret, egy süteményt (ez nagyon finom volt) és két Snickerst. Úgy döntöttem nem megyek el a "Visszatérés a szertartásokhoz" című előadásra. Amúgyis, ez a gondolat DF ellentéte.

Átnéztem, amit Don kijavított. Kérdéseket fűzött hozzá a tartalom-ismertetőhöz. Témában vagyunk: hogyan magyarázom meg a szentháromságot és a többit? Most világosabb és egyértelműbb a keresztény dogmatika lélektani jellege.

5 óra fele megettem két virslit és kimentem a Lloyd Center fele. A teljességre van szüksége az embernek. Ez az igény eleve adott. Bementem a könyvesboltba. Nagy választék, jó érzés járkálni a polcok között. A teljesség a nemiségben valósul meg. Ez ugyanakkor a leválást jelenti a tekintélyekről: a projekcióról. Az egyéni teljesség a globális teljességet jelenti, a kulturális elszigeteltség és a fragmentáció feloldódását. Az ösztön-energia, azaz az ösztön-én integrációját. Ez által valósul meg a jungi "individuáció" folyamata. Így már mindennek értelme van. Látom, hogy a valóságban is beválik a várakozásom. Pszichoanalízis és vallás találkozik itt.

Don valami mexikói kaját készített, kérdezte csatlakozom-e hozzá. Mondtam igen. Valami palacsinta formájú kenyérszerűségbe volt beletekerve csirkehús és babfőzelék, piros és erős chili paprikával. Jó erős volt, kortyoltam rá a jeges vizet. Utána fagylaltot ettünk eperlekvárral. Folyt az orrom. Elmesélte, hogy valahol egy európai táborban jugoszláv és finn gyerekek étkeztek együtt, és valaki megfigyelte, hogy evés közben mindenik finn gyerek törölte az orrát, míg a jugoszlávok küzül egyik sem. Úgy látszik ez a magyar rokonságtól van, mondta Don (ő is finn származású).

Este kimentem, hogy csináljak neked egy pár képet ezekről a kivilágított házakról.

Amerika az a hely, ahol a különböző kultúrák szabadságának köszönhetően a felettes én és az ösztönén között közvetlenebb a kapcsolat. Ezért más a férfi és nő viszonya, és ezért más a valláshoz való viszony. A szabadság, a felettes én és ösztönén közötti kapcsolat itt hétköznapi témává teszi a vallást.