2009. november 29., vasárnap

Dr. Mark Morrison-Reed beszolgáló lelkész: "Never the Water; Only a Wave" (Nem a víz, csupán egy hullám). Buddhista jellegű beszéd a változásokról. Semmi sem állandó, minden változik. Elektronikus hírlevél: A változás az élet törvénye, életünk pedig távoli partok fele tovagördülő hullám. Személyes történet arról, hogyan értettem meg az életet és az örökkévalóságot.

Délután: Temple Baptist Church, the Dickens Carolers Holiday Concert. Patrick tagja ennek a csapatnak, ő hívott. Inkább európai színházhoz hasonlító templombelső, karzattal, pódiummal. Az előttem levő szék támlájára szerelve a szokásos "fazseb" az énekes könyvvel és Bibliával, illetve programfüzettel, ürlappal és ceruzával.

Műsor előtt beszélgettem a mellettem ülő túlsúlyos fiatal nővel, aki elmondta, hogy egy felekezeten kívüli keresztény gyülekezet tagja. Kérdezgettem az elveikről, közösségi életükről.

Koncert után felfedez Susan, találkozom Patrick szüleivel és barátaikkal. Sütemények és forralt almabor (fahéjjal) a gyülekezeti teremben. Susan megkérdezte: nem zavart a vallásos téma az énekekben? Mondtam: nem, minden kornak megvan a maga szellemi filozófiája, a műveket a megfelelő összefüggésben kell érteni. A maguk szimbolikus nyelvezetével fejezik ki az örök témákat. Erről beszélgettünk. Utána még elmentem a Powellsbe.