2009. december 15., kedd

Utolsó nap. A szokásos rutin: felkelés után torna, 40 fekvőtámasz. Szaladás, 50 fekvőtámasz a garázs mellett, körbejárom az utcatömböt. Kiszámítottam: 10 hét alatt kb. 100 mérföldet gyalogoltam, 100-at bicikliztem. 70 különböző rendezvényen, istentiszteleten, tanfolyamon, kiállításon, koncerten, vacsorán, kiránduláson, biciklitúrán vettem részt. Utolsó beszélgetésünk Rózsával.

Kommunizmus, tulajdonjog, lélektani következmények.

Ebéd Julie-val és Randy-vel. A tapasztalataimról beszélgetünk, a Jung előadásról. Megmagyarázom Freud és Jung elmélete közötti különbséget: libidó-elmélet és az archetípusok elmélete. Az idegen nyelv-tanulás nehézségei. Julie kínait tanul. A hangsúly érdekességei: többértelmű szavak.

Julie visz haza. Útközben tapasztalataimról mesélek: minden napnak megvolt az üzenete. A jungi szinkronicitás elméletéről beszélgetünk, az események egybeeséséről önéletrajzában. Édesapám eltávozásáról és örökségemről, mely az utamat lehetővé tette.

Meghívom Dont és Patriciát az Elmers-be egy utolsó vacsorára. Összegezem tapasztalataimat. (Megjegyzem: Budapesten nem fogják elhinni, hogy 10 hétig ingyen laktam náluk.)

Este megnéztünk egy dokumentumfilmet Jézus és a kereszténység történetéről az OPB-n.

Vallás és a hatalom lélektanának összefüggésein gondolkodom.