2009. december 10., csütörtök

Ma újra átnéztem, amit Don átküldött. Miután beszélgettünk kimentem, vettem elemeket a gépbe, járkáltam a boltokban és azon gondolkodtam, amiről szó volt.

Itt az emberek a teljességet keresik, így az ellenkező nemben az egész ember számít. Freud ösztön-energiában gondolkodott, Jung archetípusokban. A kettő tartalom és forma viszonyban áll. Mindkettőt használjuk az önkifejezésben. Az ösztön elemibb és nemtelen, mégis nemekben valósul meg. Mintha a szüleinket képviselnénk a társas kapcsolatokban.

Ma este héttől Mark Morrison-Reed: "The Perversity of Embracing Diversity. Talk Given at General Assembly 2009." (A sokszínűség perverzitása. 2009-ben tartott egyházi közgyűlésen elmondott beszéd.) Elektronikus hírlevél:

Ezen a előadáson, melynek címe: "Homályos elképzelések és kemény valóság között vergődve: a sokszínűség perverzitása" Morrison-Reed megállapítja: "Meglepő és fájdalmas igazság van az unitárius univerzalisták sokszínűségre való törekvése mögött. Ennek az igazságnak a felismerése azzal kezdődik, hogy őszintén felmérjük kik vagyunk, miért vagyunk azok, akik vagyunk, és egy rejtéllyel végződik, amelynek megoldása viszont nem reménytelen. Ha az unitárius univerzalisták valóban meg akarnak változni, akkor először is el kell fogadják az igazságot. Valóság és álom között vergődve mi a tennivalónk?"

Mark raszta frizurája fejkendővel összekötve, stílusa emlékeztet az afro-amerikai prédikátorokra. Beszédéből kiderül: a UUA mind szabadelvűbb és színesebb lett az évtizedek folyamán, mind többféle fajú és szexuális beállítottságú tagja van. (A lelkészek 6-7%-a LGBT.)

Adalék a freudi elmélethez: vallás és pszicho-szexualitás problémáján gondolkodtam, míg hazafelé jöttem. Írtó hideg van. Marilyn-nek elfagytak a csövei. Ott láttam őt is, és még sok ismerőst. Mikor hazaértem levelet kaptam tőle, melyben Mark előadását értékelte.

Megállapítottam, hogy időm végéhez közeledem, teljesítettem a tervem. A Jung előadás váratlan beteljesülése volt utamnak.